„Franciszek” w naszym posiadaniu !

Po trzech latach starań udało nam się nabyć parowóz, jest to parowóz Ty2-1258 „Franciszek ” z 1943 roku oraz wagon czteroosiowy z 1935 roku. 1.10.2014 udajemy się aby przetransportować go do Oleśnicy na 11 października planujemy zorganizować oficjalne powitanie oraz chrzciny szczegóły już wkrótce.

Jedziemy po „Franciszka”

Wyjechaliśmy zgodnie z ustaleniami o godzi 21.00 z dworca Wrocław Główny
Jadą z z nami koledzy z Klubu Sympatykow Kolei z Wrocławia pod wodzą prezesa klubu Ryszarda Boduszka. Nasz pociąg składa się z lokomotywy spalinowej SM42 2605 wagonu socjalnego oraz platformy czteroosiowej.

cd.

O godzinie 9.15 wyjechaliśmy z Ełku, trasa wiodła przez Białystok Łapy Małkinia Ostrołęka w nocy będziemy odpinać parowóz Ty1279 który zostaje w Warszawie ok 4 rano planujemy wyjazd z kierunku Jarocina tam zostawiamy dla Skansenu w Jarocinie zabytkowy wagon do przewozu gazu świetnego

Jak wszystko się uda to w nocy z soboty na niedzielę będziemy w Oleśnicy.

Nasz transport wzbudza ogromne zainteresowanie na stacjach postojowych ludzie pytają o plany i czy te parowozy kiedyś będzie można zobaczyć pod parą, informujemy ze nasz parowóz trafi na teren ZNTK Oleśnica i może w przyszłości go wyremontujemy.

Nasz parowóz jak na razie dobrze się sprawuje, układ jezdny po przejechaniu 350 km „poukładał się” panewki się nie grzeją, tu wychodzi że dobrze było się naradzić z emerytowanymi pracownikami ZNTK Oleśnica, oni podpowiedzieli nam co zrobić aby przygotować parowóz do tak długiej podróży po 20 latach odstawki.

Pozdrowienia z okolic Tłuszcza dla wszystkich odwiedzających portal olesnica24.com oraz nasza stronę www.olsensium.pl przesyłają uczestnicy oraz członkowie Olsensium

Ty2-1258 Franciszek, wagon czteroosiowy już w Oleśnicy !!!

Przepraszamy, że dopiero teraz informujemy ale po 72 godzinach transportu musieliśmy chwilę odpocząć. Ostatnia wiadomość była w piątek okolic Tłuszcza koło Warszawy ,noc spokojna odstawiliśmy Ty2-1279 oraz podpięto węglarkę która pojechała z nami dalej do KSK we Wrocławiu. W południe przejechaliśmy Warszawę w kierunku na Łódź sprawnie i szybko. W okolicach Łodzi zjechaliśmy na tor boczny aby ustawić i po kasować luzy które, się pojawiły. Potem dalej do Sieradza ,Kalisza i jesteśmy już w Jarocinie tu odpinamy wagon gaziarka, manewry po stacji wyjazd z Jarocina ok. 4 rano w kierunku na Oleśnicę w samej Oleśnicy meldujemy się o godzinie 8.10. Zmęczeni ale szczęśliwi, że udało się dotrzeć z „Franciszkiem” do Oleśnicy. Witają nas koledzy ze stowarzyszenia Grześ i Radek, którzy nie mogli z nami jechać. Czeka duża butelka szampana od Pana Pawła Dzikowskiego pracownika ZNTK Oleśnica S.A

Jest też z nami Pan Grzegorz Dłubak – osoba, która wsparła nas w transporcie fundując nam paliwo do lokomotywy.
Mały łyk szampana podziękowania, kilka fotografii i spychamy nasz skład na teren ZNTK Oleśnica, w bramie zakładu czeka na nas mała lokomotywa przetokowa która, ustawia nas w okolicach bramy wjazdowej. Udajemy się na obiad oraz odpoczynek.

PODZIĘKOWANIA za pomoc przy transporcie :

  • Dla Janka i Stefana
  • Dla KSK Wrocław pod wodzą prezesa Ryszarda Boduszka
  • Firmy ZNTK OLEŚNICA
  • Pana Grzegorza Dłubaka za wsparcie nas w postaci paliwa do SM42
  • Panom Mirkowi i Adamowi Sawczyńskim z Ełku
  • Panu Marianowi Wasileskiemu z LOTOS KOLEJ