Dlaczego warto założyć firmową wizytówkę w Mapach Google?

Dlaczego warto założyć firmową wizytówkę w Mapach Google?

Wiele się mówi o narzędziach, jakie przedsiębiorcom oferuje Google. Wśród nich są wizytówki w „Mapach”. Czy jest sens skorzystać z takiej usługi? Jak najbardziej tak! Jeśli jeszcze nie wiesz, czym są tego rodzaju wizytówki, przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się z niego, jak działa i jakie ma przełożenie, np. na pozycjonowanie w Krakowie.

Wizytówka Google Maps – co to jest?

Terminem tym określa się profil, jaki można stworzyć w Google dla swojej firmy. Pozwala on m.in. na kontaktowanie się odbiorców z przedsiębiorcami, dostarczenie informacji o konkretnej działalności (w tym m.in. danych kontaktowych – telefonu, adresu, godzin działania etc.), ale i korespondowanie przez wyszukiwarkę. Użytkownicy sieci bowiem mogą zadawać pytania poprzez wizytówkę, jak i wystawiać opinię, a Ty – masz szansę na nie odpowiadać!

To bezpłatne narzędzie daje mnóstwo możliwości. Z jednej strony będziesz wiedział, jak wielu internautów zajrzało na Twoją stronę. Dowiesz się też o innych akcjach, jakie wykonali w wyszukiwarce w związku z Twoją firmą. Co więcej – zyskujesz opcję zamieszczania dodatkowych treści, jakie mogą zachęcić klientów do skorzystania z konkretnych usług. Możesz publikować np. zdjęcia, co jest wyjątkowo korzystne w przypadku restauracji, salonów stylizacji włosów czy paznokci.

Jeśli nie wiesz, jak to sprawdzić lub jak założyć taki profil, dobra agencja SEO będzie w stanie zrobić to dla Ciebie i wskaże Ci, w jaki sposób sprawdzać poszczególne dane. Specjaliści takiej firmy najpewniej wskażą także inne przydatne opcje, które ma wizytówka Google.

Czemu warto mieć swoją wizytówkę w Google?

Wyżej wymienione korzyści to część zalet, jakie ma to narzędzie. Istotne jest to, że tworząc taki profil, znacznie zwiększasz swoją widoczność w wyszukiwarce. Co więcej – przy odpowiednich pracach optymalizacyjnych, jakie również może wykonać agencja SEO, istnieje szansa, że zacznie on wyświetlać się użytkownikom sieci w pierwszej kolejności.

Warto podkreślić fakt, że tego typu wizytówki pokazują się nad tzw. wynikami organicznymi, na które wpływ ma pozycjonowanie witryny. To oznacza, że jeśli zleciłeś prace SEO nad nią, to potencjalni klienci łatwiej na nią natrafią. I w końcu – Twoja firma staje się widoczna również w Mapach Google, czyli w miejscu, gdzie wielu użytkowników sieci odnajduje usługi, jakie ich interesują, gdyż mogą precyzyjnie określić, jak do Ciebie dotrzeć.

Należy podkreślić fakt, że użytkownicy Google mają możliwość oceniania i wystawiania komentarzy w takich wizytówkach. To może się okazać strzałem w dziesiątkę, gdyż – jeśli oferujesz zadowalające usługi lub produkty – klienci na pewno zechcą podzielić się wrażeniami. To z kolei zachęca innych do skorzystania z Twojej oferty.

Powierz specjalistom stworzenie swojej wizytówki w Google Maps!

Być może to wszystko brzmi dla Ciebie skomplikowanie, ale takie nie jest – gdy wiesz, co robisz. Jeśli sam nie czujesz się na siłach, by założyć taki profil – zostaw to, jak i pozycjonowanie go specjalistom. Dobra agencja SEO z Krakowa, Warszawy, Szczecina czy innego miasta łatwo poradzi sobie z takim wyzwaniem. Znajdź odpowiednich partnerów już teraz!