W dniu 10.02.2013 razem z kolegą Marcinem  udaliśmy się na stacje PKP Jemielna Oleśnicka ,oto mała relacja i opis i zdjęcia z wyprawy :

Linia kolejowa przebiegająca przez Jemielną Oleśnicką (niemiecka nazwa Gimmel, potem Imielna ) powstała w 1871 roku jako przedłużenie linii kolejowej z Wrocławia do Oleśnicy (1867 rok), przedłużona do Kępna rok później (otwarta 1 marca 1872 roku). Kilometraż na trasie numer 181 Herby Nowe – Oleśnica 134,15 odległość taryfowa od Oleśnicy: 14 km, od Kępna 32 km. Znajduje się tu ładownia i przystanek osobowy. Zespół dworcowy pochodzi najprawdopodobniej z końca XIX wieku . Do połowy roku 1992 trasa była obsługiwana także przez lokomotywy parowe Tkt 48, potem już tylko przez lokomotywy spalinowe, najczęściej przez SM42. 1 stycznia 2001 roku zawieszono przewozy towarowe na trasie Oleśnica – Jemielna Oleśnicka – Kępno. 30 października 2002 roku pociąg numer 67724 relacji Oleśnica – Kępno ostatni raz przejeżdżał przez Jemielnę w planowym ruchu pasażerskim . Według ostatniego rozkładu pociągi kursowały do Oleśnicy: 5.23, 8.27, 17.03 i do Kępna 6.18, 15.07, 18.28. Czas przejazdu na tej trasie wynosił ok. 50 minut.

Obecnie do Jemielnej Oleśnickiej nie przyjeżdża żaden pociąg. Szyny toru głównego są pokryte cienką warstwo rdzy, świadczy to, że czasem coś tędy przejeżdża. Na pozostałych rozgaszcza się roślinność. Na starszych bocznicach widnieją oryginalne szyny z 1910 i 1923 roku oraz metalowe podkłady. Stacja posiada pięć torów w tym jeden ślepy kończący się rampą, do dwóch dochodzi rampa z boku. Znajduje się tam siedem zwrotnic. Po semaforach nie ma śladu, widoczne są pozostałości po rogatkach zamykanych na korbę. W skład budynków stacyjnych wchodzą budynek stacji (w nim znajdowała się poczekalnia dla podróżnych, kasa z kratami i wewnętrznymi okiennicami, pomieszczenia dla osób z obsługi dworca), budynki magazynowe, budynek mieszkalny.

Niewątpliwie bliskości zamieszkanego kolejowego budynku mieszkalnego pozostałe obiekty zawdzięczają swój dość dobry stan – zdewastowane są w niewielkim stopniu. W pobliżu stacji z dwóch stron w odległości ok. 500 m znajdują się budynki miejscowości Osada Leśna. Sama wieś Jemielna znajduje się 2 km dalej. Trasa jest w dość dobrym stanie i posiada dobre parametry techniczne, np. prędkość szlaku to 80 km/h.

Trochę informacji zaczerpniętych ze strony www.dolny-slask.org.pl jak widać na zdjęciach stan stacji strasznie się pogarsza zawalił się dach na budynku magazynowym ,dachy na pozostałych budynkach zaczynają przeciekać ,musimy trochę sprawę nagłośnić aby spróbować zabezpieczyć przed całkowitą dewastacja ,rozmawiałem wstępnie w właścicielem PKP Nieruchomości oddział we Wrocławiu .